fbpx

Blog

Khapunkaaaaa, Viphavadeee Soi Jeeeesip

Jos & Aline bloggen over hun wereldreis

De dag van vertrek is aangebroken. Alles staat klaar, tandenborstel nog snel in de tas gooien en hup, op naar Brussel Airport. Onderweg behoorlijke stress gekregen, want de boeren van Nederland hadden uitgerekend vandaag uitgekozen om massaal naar Den Haag te rijden… Na een hoop stress en een paar snelheidsbekeuringen net op tijd het vliegtuig gehaald.

blog wereldreis

“Na boze boeren, Thaise taxichauffeurs en gillende kinderen in het vliegtuig overleefd te hebben, kwamen we na 54 uur reizen aan in ons hostel in Auckland.”

Eerste stop: Bangkok (11 uur vliegen)

Hier hebben we een overstap van 13 uur, wat heerlijk is, aangezien iemand die we kennen van de NFN-Jongeren een huis heeft in Bangkok. Dit was de eerste uitdaging waar we tegenaan liepen: een Thaise taxichauffeur. Khapunkaaaaa, Viphavadeee Soi Jeeeesip. Wonder boven wonder begreep hij het.

Hier kregen we even de tijd voor een frisse douche en een powernapje om daarna weer vrolijk het vliegtuig in te stappen. Maar we konden natuurlijk Bangkok niet verlaten zonder een Thaise markt te bezoeken.

Einddoel bereikt (nogmaals 11 uur vliegen)

Na boze boeren, Thaise taxichauffeurs en gillende kinderen in het vliegtuig overleefd te hebben, kwamen we na 54 uur reizen aan in ons hostel in Auckland. Hier blijven we 2 nachten voordat we naar ons eerste blootplekje  vertrekken: Auckland Outdoor Naturist Club.

De campervan & Auckland Outdoor Naturist Club

Daar zitten we dan, heerlijk bloot in het zonnetje te genieten op Auckland Outdoor Naturist Club in Waitakere, Nieuw Zeeland. Dit terrein voelt als ‘home far away from home’. De eerste twee nachten van onze reis zaten we in een klein kamertje in een hostel met 6 andere backpackers. Daarna pikten we onze campervan op en vertrokken we naar onze eerste ervaring met blootlopen in Nieuw-Zeeland. Wil je weten hoe ons dit beviel? Lees dan onze review van Auckland Outdoor Naturist Club

BlootGewoon blog Glowworms wandelroute Auckland

Glowworms en Kauri bomen

Vanaf dit terrein reisden wij verder naar het noorden met als eerste stop: Whangarei (uit te spreken als: Fangarei). Hier hebben wij een sterrenhemel aan glowworms bewonderd in de Abbey Caves. Dit was in één woord adembenemend. Dichtbij de Abbey Caves zijn de Whangarei Falls met daarbij een Kauri Tree Park. In dit park voel je echt hoe klein je als mens bent in de overweldigende natuur. Dit komt voornamelijk door de Kauri bomen, deze bomen behoren tot de grootste bomen ter wereld! De Kauri bomen worden tientallen meters hoog en zijn na 800 jaar pas volgroeid. Helaas zijn veel van de Kauri gekapt voor het bouwen van schepen. De grootste Kauri, genaamd Tāne Mahuta, is te vinden in Waipoua Forest ten noorden van het Noordereiland. Deze “Lord of the forest” (zoals hij wordt genoemd door de Māori) is 13,7 meter in doorsnede en wel 51,5 meter hoog! Na het zien van de Kauri in Whangarei hebben wij deze reus op onze ’to do list’ gezet voor (hopelijk) onze 2e keer Nieuw-Zeeland.

Naar het zuiden van het Noordereiland

Na een paar nachten slapen in onze geliefde campervan ‘Boogie’ ten noorden van Auckland, begonnen we aan onze reis naar het zuiden van het Noordereiland. Omdat AONC ons zo goed beviel, zijn we nog even langs gewipt voor een snelle duik en wat nachtrust voordat we onze reis naar het zuiden voortzetten. Onze volgende stop wordt het Katikati Naturist Park. Hier op Auckland Outdoor Naturist Club hebben wij veel goede verhalen gehoord, dus wij zijn heel benieuwd wat ons daar te wachten staat!

Blootgewoon blog campervan

JOS & ALINE

Even voorstellen

Wij zijn een eigenwijs, spontaan, zorgzaam koppel dat dol is op reizen. Het liefst zijn wij altijd onderweg. Op zoek naar gekke avonturen, lekkere biertjes (of wijntjes) en nieuwe mensen. Wij zijn altijd in voor gezelligheid en maken overal een feestje van. Genieten zit in de kleine dingen, toch?

We zijn beide twintigers en student. Na een paar jaar lange afstand relatie gingen we samenwonen in een knus studentenhuis. Helaas nemen we nu afscheid van ons fijne plekje, maar niet voordat we een dik afscheidsfeest hebben gegeven! We nemen namelijk de grote stap en zetten ons drukke studentenleventje tijdelijk stop voor een nieuw avontuur. Een wereldreis!