BlootGewoon! is hét lifestyleblad over vrijheid, ontspannen en lekker in je vel zitten. Bomvol artikelen over thema’s als wellness, reizen, opinie en zelfbewustzijn. Steeds meer mensen ontdekken het ontspannen gevoel van bloot je vrije tijd doorbrengen!
De zestiende editie van BlootGewoon! wordt in de week van 27 maart bezorgd bij onze leden. In de losse verkoop is hij vanaf 29 maart verkrijgbaar bij veel vestigingen van tijdschriftenwinkels zoals AKO, Bruna, Libris, Primera en The Readshop, via onze eigen webshop, bij magvilla.nl en bol.com.
Over deze editie
De zonuren nemen toe en er waait een warm briesje. Het zand onder je voeten voelt ’s morgens nog fris van de lentenacht, maar alles draait warm voor het nieuwe blootseizoen.
Kun je niet langer wachten op tropische temperaturen, haal dan inspiratie uit de Tip 10. Of pak uit: zet Zuid-Afrika op je radar.
Blijf je liever dichter bij huis? Stop een handdoek en een fles water in je tas en trap rondom waterstad Rotterdam van strandje naar strandje. Of duik in het groen onder wereldstad Parijs.
Hondenweer op komst? Prop je dikke trui in een saunakluis. Ervaar zelf wat er allemaal vernieuwd is in Noord-Brabant, overweeg Haarlem of zoek een sauna uit op onze handige overzichtskaart.
In deze editie kijken we ook naar omgaan met bloot in de opvoeding. Seksuoloog en pedagoog Belle Barbé weet daar alles van. Bonus: we geven twee exemplaren weg van haar boek ‘100 antwoorden bij seksuele opvoeding’.
We mogen offline dan wel vrij met bloot omgaan, online is dat steeds moeilijker. Sociale mediaplatforms gooien naaktrecreatie op één hoop met seksueel blootbeeld. Hoe keren we het tij? NFN maakt zich daar in ieder geval wel hard voor!
Dit alles en nog veel meer lees je in het nieuwste lentenummer van BlootGewoon! magazine.
Als auteur, pedagoog en
deskundige in de seksuele opvoeding zet Belle Barbé zich in om bloot en seksualiteit bespreekbaar te maken. Vanaf welke leeftijd praat je met je kind over het blote lichaam? En hoe doe je dat dan precies?
In het hart van een uitgestrekt bos ligt Héliomonde. Een 47 hectare groot terrein, op nog geen vijftig kilometer van Parijs.
Dat biedt veel mogelijkheden om cultuur te snuiven én volledig te ontspannen. En dan zijn er ook nog nieuwe faciliteiten.
Sociale media spelen een belangrijke rol in de maatschappelijke acceptatie en promotie van naaktrecreatie en een positief lichaamsbeeld.
Maar het onlinebeleid wordt steeds conservatiever. Is het tij nog te keren?
BlootGewoon! is een merk van NFN Open & Bloot, dé belangenbehartiger van alle naaktrecreanten in Nederland. Wil jij ook dat bloot gewoon is én blijft? Word dan lid! Met jouw bijdrage kunnen wij ons belangrijke werk blijven doen en help jij mee aan het grotere belang: dat bloot als recreatievorm nog meer maatschappelijk geaccepteerd wordt en dat er plekken blijven bestaan waar je prettig bloot kunt ontspannen. Word vandaag nog lid van NFN Open & Bloot, we kunnen jouw support goed gebruiken!
*Op een lidmaatschap van NFN Open & Bloot zijn de lidmaatschapsvoorwaarden van toepassing.